Advies of bezwaar
Wij worden door schuldeisers ingeschakeld om vorderingen te incasseren. Daarom heeft u van ons een brief of een document ontvangen over een betaalachterstand. Bent u het niet eens met de vordering of de hoogte van het bedrag? Op deze pagina geven wij advies door uit te leggen welke mogelijkheden u heeft, hoe u bezwaar kunt maken en wat incassokosten zijn.
Brief of document ontvangen?
U heeft van ons een brief of een document ontvangen. Maar wat betekent dit nu eigenlijk en wat wordt er van u verwacht? Hieronder vindt u een opsomming van verschillende brieven en documenten die u van ons kunt verwachten. Er wordt uitgelegd waarom u die ontvangt, wat u kunt doen als u niet kunt betalen en wat de verdere mogelijkheden zijn.
Betaalverzoek
U heeft van ons een verzoek tot betaling ontvangen. Dit is een laatste mogelijkheid tot betaling voordat er volgende maatregelen worden genomen.
Dagvaarding
U heeft van ons een dagvaarding ontvangen. Dit is een officiële, schriftelijke oproep om voor de rechter te verschijnen.
Vonnis
U heeft van ons een betekening van het vonnis ontvangen. Het vonnis is een beslissing van een rechter. Die beslissing is genomen op grond van de eerdere dagvaarding.
Dwangbevel
U heeft van ons een betekening van het dwangbevel ontvangen. Dit is een schriftelijk bevel van een overheidsorgaan waarmee een geldsom bij u mag worden geïncasseerd.
Beslaglegging
U heeft van ons een exploot ontvangen waarin wordt aangegeven dat er een beslaglegging heeft plaatsgevonden. Dit is een maatregel om geld te vorderen.
Woningontruiming
U heeft van ons een betekening van een ontruimingsvonnis ontvangen. Bij een woningontruiming worden uw eigendommen uit de woning verwijderd.
Energieafsluiting
Uw energie wordt binnenkort afgesloten. Bij het afsluiten van energie wordt ervoor gezorgd dat u niet meer onrechtmatig energie afneemt.
Meer over energieafsluiting
Bezwaar maken
Afhankelijk van de fase waarin een zaak zich bevindt, kunt u wel of geen bezwaar maken tegen de vordering. Soms kan dat met een simpele brief, soms heeft u daar juridische bijstand voor nodig. Kies hiernaast waartegen u bezwaar wilt maken.
Al betaald
Heeft u van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen? Maar bent u van mening dat u deze vordering al heeft voldaan? Op deze pagina leest u op welke manier u kenbaar kunt maken dat u de betaalachterstand al heeft betaald.
Beslagvrije voet
Hebben wij beslag gelegd op uw salaris of uitkering? Dan moeten wij rekening houden met de beslagvrije voet. U kunt via onderstaande button gemakkelijk controleren of we de juiste beslagvrije voet voor u hebben berekend.
Over incassokosten
Rekeningen moeten binnen de afgesproken termijn worden betaald. Wanneer u dit niet doet, heeft u een betaalachterstand bij de schuldeiser. Die schuldeiser kan Flanderijn inschakelen om dit geld bij u te innen. De kosten die hiervoor worden gemaakt, mogen onder bepaalde voorwaarden bij u in rekening worden gebracht.
Hulp bij schulden
Als u uw rekeningen niet meer kunt betalen, kunnen de problemen zich snel opstapelen. Worden uw financiële problemen u teveel? Vraag dan om hulp.
Klacht
Indien u ontevreden bent over de werkzaamheden van Flanderijn als organisatie of over de werkzaamheden van een medewerker, dan kunt u uw klacht bij ons indienen.
Betalen en regelen
Wilt u een betaalachterstand betalen, een betalingsregeling treffen of een overzicht ontvangen? Op deze pagina vindt u de verschillende manieren waarop u kunt betalen en uw zaken kunt regelen.
Naar betalen en regelen
Naar veelgestelde vragen
Bekijk het overzicht van onze veelgestelde vragen onderverdeeld in verschillende categorieën. Indien het antwoord op uw vraag hier niet tussen staat, neem dan contact op via het contactformulier.
Naar veelgestelde vragen