Direct naar de content Direct naar de footer

Vertrouwt u een brief of e-mail van Flanderijn niet?

Op deze pagina vindt u alle informatie over de brieven van Flanderijn en hoe u kan herkennen dat deze zijn verzonden door Flanderijn. 

Hoe herken ik een brief van Flanderijn

Via e-mail of sms kunt u berichten ontvangen die erg kunnen lijken op een e-mail of sms van Flanderijn. Bij twijfel neemt u contact op.

Controleer altijd het IBAN-nummer
Phishing e-mails komen helaas steeds vaker voor. Een phishing e-mail is een valse e-mail die niet door Flanderijn is verstuurd, maar door criminelen. In deze e-mails wordt vaak verzocht om een bedrag over te maken naar een rekeningnummer. Wij verzoeken u om altijd het IBAN-nummer te controleren alvorens u een bedrag overmaakt naar Flanderijn. Bent u toch het slachtoffer geworden van een valse e-mail? Doe dan direct aangifte bij de politie en licht vervolgens uw bank in. Uw bank kan het verzoek doen voor terugbetaling.

Flanderijn (Nederland)

  • NL74INGB0693560134
  • NL71ABNA0619394528

Flanderijn (België)

  • BE23 3631 4068 4291

Flanderijn Invordering (voor schulden afkomstig van de gemeenten, water­schappen, provincies en bestuurlijke samenwerkings­verbanden)

  • NL76INGB0007239411
  • NL83ABNA0528633546

Meer informatie?

Een link ontvangen via whatsapp of sms?

Controleer de link via Check je linkje, dit is een site waar je eenvoudig kan opzoeken of een link betrouwbaar is. 

Checkjelinkje.nl

Meer informatie over e-mail & sms-oplichting

Informatie en tips over (poging tot) oplichting via e-mail en tekstberichten.

Meer informatie

Ons Contact Centrum is van maandag t/m donderdag bereikbaar van 08:00 tot 19:00 uur zodat u ook buiten kantoortijden contact met ons kan opnemen.  Op vrijdag zijn we bereikbaar van 08:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag is dit van 09:00 tot 13:00. U kunt ook een terugbelverzoek indienen. Als u aangeeft teruggebeld te willen worden op een bepaalde dag en tijdstip, dan houden wij hier uiteraard rekening mee. Naast bellen kunt u ons ook bereiken per e-mail. Of bezoek één van onze kantoren. Bekijk de mogelijkheden waarop u contact met ons kunt opnemen.

Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m donderdag van 08:00 uur 's ochtends tot 19:00 uur in de avond. Op vrijdag kunt u teruggebeld worden van 08:00 uur tot 18:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Wij streven ernaar uw e-mail/brief binnen drie werkdagen te beantwoorden. Het kan zijn dat wij informatie op moeten vragen bij uw zorgverzekeraar, waardoor het antwoord langer op zich laat wachten. Uiteraard kunt u ons (vanaf de 4e werkdag) altijd bellen om te vragen waarom u nog geen reactie heeft ontvangen. Heeft het spoed? Belt u dan zo snel mogelijk. We zijn op werkdagen (behalve op vrijdag) tot 20:00 uur telefonisch bereikbaar.

Wij vragen u in dit geval de post ongeopend aan ons retour te sturen, zodat wij weten dat het adres niet correct is. Wij ondernemen dan zelf verder actie.

Onze medewerkers zijn beschikbaar voor videobellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 - 19:00 uur en op vrijdag van 08:00 - 18:00 uur. Wilt u liever een afspraak in het weekend? Wij zijn ook bereikbaar voor videobellen op zaterdag van 09:00 - 13:00 uur. Door te klikken op de knop 'Maak een afspraak' ziet u of de door u gewenste dag en tijdstip beschikbaar is. 

Afspraak maken

Als u het videogesprek voert met uw computer, hoeft niets te downloaden. Na het maken van de afspraak via onze website, ontvangt u per e-mail een link waarmee u kunt deelnemen aan het videogesprek via uw computer. Dit gaat via de browser met Microsoft Teams. Wilt u het videogesprek voeren met uw mobiele telefoon? Afhankelijk van het besturingssysteem van uw telefoon, moet u daarvoor de app van Microsoft Teams downloaden. Meestal is voor Android geen app nodig maar voor iOS wel.

Voor een goede videoverbinding heeft u een uploadsnelheid nodig van minimaal 12.00 Mb/s. Een gemiddeld mobiel 4G-netwerk moet voldoende zijn om te videobellen. Voor een stabiele verbinding raden wij u echter aan om gebruik te maken van een wifi-netwerk.

Wanneer uw afspraak begint, zijn video en geluid gedempt. Klik op het microfoonsymbool en videosymbool om ze te activeren.

Eventuele documenten, bewijzen en/of formulieren kunt u tijdens het gesprek gemakkelijk uploaden. Zorg er dus voor dat deze documenten digitaal op het apparaat staan waarmee u videobelt.

Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw schulden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Op deze pagina ziet u een overzicht van de verschillende soorten hulp die u kunt aanvragen bij betalingsproblemen.

Neem direct contact met ons op via WhatsApp. We kunnen u beter helpen als u direct het dossiernummer in uw bericht zet.

Start WhatsApp gesprek