Ik heb een betaalverzoek ontvangen
U heeft van ons een verzoek tot betaling ontvangen. Op deze pagina wordt uitgelegd wat u nu kunt doen.
Waarom krijg ik een betaalverzoek?
U heeft een betaalachterstand en de schuldeiser heeft ons verzocht de vordering te incasseren. In de brief of e-mail wordt u gesommeerd om binnen een aantal dagen de totale vordering, inclusief kosten en wettelijke rente, te betalen. Om verdere kosten te voorkomen, adviseren wij u dit verzoek op te volgen. U kunt direct betalen via iDEAL of een betaalafspraak maken.
Controle IBAN nummer
Controleer bij uw betaling altijd of de iDeal-betaallink verwijst naar onze website en het IBAN nummer begint met NL of BE. Zo weet u zeker dat uw betaling bij ons terecht komt. Bekijk de lijst met de IBAN nummers van Flanderijn.
Ik kan niet betalen
Wanneer het u niet lukt om de totale vordering binnen de gestelde termijn te betalen, dan moet u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Samen proberen wij dan met u een afspraak te maken over de betaling. In veel gevallen kan nog een betalingsregeling worden getroffen. U moet dan wel bereid zijn om de betaalachterstand te betalen.
Oneens
Bent u het niet eens met de vordering en heeft u gegronde redenen? Dan kunt u, afhankelijk van de fase waarin de zaak zich bevindt, bezwaar maken tegen de vordering.
Hulp bij geldzaken
Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in uw leven kunt u moeite krijgen om uw rekeningen te betalen. Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw schulden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Wilt u meer controle krijgen over uw geld? Met de tips van Geldfit komt u verder! Doe de gratis test en krijg advies over uw financiële situatie.
Direct betalen
Bent u het eens met de vordering? Betaal de achterstand dan zo snel mogelijk via iDEAL.
Betaal via iDEALMeer weten?
Wilt u meer informatie? Bekijk de mogelijkheden waarop u contact kunt opnemen met ons.
Naar contact