Betalingsachterstand bij uw hypotheekverstrekker
U heeft een brief gekregen van Flanderijn omdat u een achterstand heeft in het betalen van uw hypotheek. Heeft u vragen over de brief of de betalingsachterstand? Of wilt u een betalingsregeling treffen? Op deze pagina vindt u meer informatie.
Waar gaat de betalingsachterstand over?
Er zijn verschillende soorten achterstanden. De brief kan gaan over een achterstand in de betaling van uw (lopende) maandelijkse termijnen. Of over een achterstand in de betaling van uw restschuld. Een restschuld ontstaat wanneer u na de verkoop van de woning niet de gehele hypotheek heeft terugbetaald. Als u wilt weten hoe hoog de achterstand is of waar de vordering uit bestaat, dan kunt u een specificatie opvragen.
Kan ik een betalingsregeling treffen?
Lukt het niet om op tijd te betalen? We staan er voor open om een betalingsregeling met u af te spreken. Bij het treffen van een betalingsregeling, vragen wij altijd een overzicht van uw inkomsten en uitgaven. U kunt online een verzoek doen tot een betalingsregeling. Bellen kan ook via 088 - 209 25 81.
Achterstand in maandelijkse termijnen
Heeft u één of meerdere maandelijkse termijnen van uw hypotheek niet betaald? Klik hieronder voor meer informatie.
Verkoop / veiling woning
Het kan voorkomen dat het verkopen of veilen van een woning noodzakelijk is. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Wilt u hier meer over weten? Klik hieronder voor meer informatie.
Restschuld
Misschien heeft u een (achterstand in de betaling van uw) restschuld. Een restschuld is een deel van de hypotheek dat niet door de verkoop van de woning is betaald. Klik hieronder voor meer informatie.
Hulp bij schulden
Het kan iedereen overkomen, een betalingsachterstand oplopen. Door verschillende omstandigheden of een verandering in uw situatie kunnen betalingsachterstanden ontstaan. Hierdoor kunt u misschien één of meerdere maandelijkse termijnen van uw hypotheek niet (op tijd) betalen. Of kunt u de restschuld, die is ontstaan na de verkoop van de woning, (tijdelijk) niet betalen.
Maakt u zich zorgen?
Flanderijn helpt bij het vinden van een oplossing. Ook als u denkt dat een oplossing niet gaat lukken. Er is soms meer mogelijk dan u denkt. Hiervoor is het wel belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Samen bespreken we de situatie en kijken we naar een passende oplossing.
Uw situatie
Het kan gebeuren dat u door een bepaalde situatie uw hypotheek (tijdelijk of niet meer) kunt betalen. Flanderijn denkt ook hier graag met u in mee. Neem hiervoor gerust contact met ons op via telefoonnummer 088 - 209 25 81.
Klik hieronder op één van de onderstaande situaties die op u van toepassing is voor meer informatie.
Scheiding
Een scheiding kan gevolgen hebben voor een woning en de hypotheek, zeker als u samen met uw partner eigenaar bent van een woning. Als de hypotheek op naam van u allebei staat, bent u samen verantwoordelijk voor de betaling van de hypotheek. Klik hieronder voor meer informatie rondom een scheiding en uw hypotheek.
Overlijden
Bij een sterfgeval staat uw hoofd er waarschijnlijk niet naar om praktische zaken te regelen. Rondom een overlijden, spelen er meer dan genoeg zaken die dan prioriteit voor u hebben. Een overlijden heeft vaak veel gevolgen, helaas vaak ook financiële. Klik hieronder voor meer informatie rondom een overlijden en een hypotheek.
Inkomen
Uw inkomen kan door verschillende omstandigheden onder druk komen te staan. Flanderijn en uw hypotheekverstrekker staan altijd klaar om u te helpen. Vaak is er meer mogelijk dan u misschien denkt. Klik hieronder voor meer informatie over verandering in uw inkomen en uw hypotheek.
Vragen?
Heeft u vragen over de brief die u heeft ontvangen of over de achterstand? Bij Flanderijn staan wij u graag te woord. Dit kan via de telefoon, per e-mail, via Facebook Messenger, op één van onze kantoren of via een online videogesprek. Bekijk hier de mogelijkheden waarop u contact met ons kunt opnemen.
Contact