Direct naar de content Direct naar de footer

PGGM

U heeft een betaalverzoek gekregen van Flanderijn in verband met een betalingsachterstand bij PGGM. PGGM is een coöperatieve pensioenuitvoeringsorganisatie zonder winstoogmerk. Wij begrijpen dat u aan de hand van het betaalverzoek vragen heeft. Daarom vindt u op deze pagina meer informatie over een betalingsachterstand bij PGGM. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan altijd contact met ons op.

Partnership PGGM en Flanderijn

PGGM en Flanderijn zijn een samenwerking aangegaan om u op een zo goed mogelijke wijze van dienst te zijn als u er een betalingsachterstand is ontstaan.  Allebei staan we voor een waardevolle toekomst voor iedereen met een zo klantvriendelijke mogelijke communicatie. We begrijpen dat het u niet altijd lukt om een rekening voor een bepaalde datum te betalen omdat het financieel niet haalbaar is. Maar voor uw medewerkers is het van belang om bij de pensioengerechtigde leeftijd pensioen te ontvangen. Daarom kijken wij serieus naar de oorzaak van het probleem om samen met u een passende oplossing te vinden.

Wijze van facturen en aan- en afmelden personeel

De wijze van facturen is afhankelijk van het soort fonds. Dit kan maandelijks zijn met een betaaltermijn van 30 dagen, maar er kan ook per kwartaal worden gefactureerd. Daarnaast heb je ook pensioenfondsen die met jaarlijkse voorschotnota’s werken en 1x per jaar naar beneden of naar boven corrigeren. Bij BPF Zorg, Welzijn en BPF Schilders en STIPP wordt per maand gefactureerd.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? We kunnen ons voorstellen dat u door de Corona crisis moeilijkheden ondervindt om aan uw betalingsverplichtingen te voldoen, wij staan er voor open om een betalingsregeling met u af te spreken.
Betreft het een betalingsregelingen voor betalingsachterstand van de pensioenpremies? Let er dan op dat u dat de lopende termijnen wel blijft voldoen. Doet u dat niet, dan kan uw pensioenfonds ons verplichten de betalingsregeling voor de achterstand op te heffen.

Alleen in uitzonderlijke gevallen lukt dit niet. Bijvoorbeeld als u zich meerdere keren niet aan de betalingsregeling heeft gehouden zonder dit aan ons te laten weten. U kunt altijd een verzoek doen tot een betalingsregeling, hiervoor kunt u een e-mail sturen naar pensioenfondsen@flanderijn.nl, of bellen naar ons kantoor op nummer 088-2092460. U komt dan direct bij de juiste behandelaar terecht.

Kan ik een betaling uitstellen?

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Dan bieden wij de optie om de gehele schuld in één keer op een later moment te voldoen. Dit komt bijvoorbeeld van pas als het op dit moment financieel niet haalbaar is, maar wel aan het einde van de maand bij bijvoorbeeld uw salarisbetaling. Betreft het een uitstel van betaling voor betalingsachterstand van de pensioenpremie?
Let er dan op dat u de lopende termijnen wel blijft voldoen. Doet u dat niet, dan kan uw pensioenfonds ons verplichten om niet akkoord te gaan met uw voorstel.

Vanuit de overheid bestaan er verschillende regelingen om u als ondernemer tegemoet te komen in deze moeilijke tijd. 
Meer informatie of u in aanmerking komt voor een dergelijke regeling vindt u op de website.

TOZO

NOW

Waar gaat de betalingsachterstand over?

De brief die u van ons heeft ontvangen gaat over de achterstand in de betalingen van de pensioenpremies.

U kunt ten alle tijden met ons contact opnemen, wij staan graag voor u klaar. Bekijk onze contactpagina en u kunt uw keuze maken om contact met ons op te nemen.

Contact

Neem direct contact met ons op via WhatsApp. We kunnen u beter helpen als u direct het dossiernummer in uw bericht zet.

Start WhatsApp gesprek