Direct naar de content Direct naar de footer

Rabobank

U heeft een brief gekregen van Flanderijn omdat u een betaalachterstand heeft bij de Rabobank. Heeft u vragen over de brief of de betaalachterstand? Of wilt u een betalings­regeling treffen? Op deze pagina vindt u meer informatie.

Waar gaat de betalingsachterstand over?

De brief die u van ons heeft ontvangen gaat over de betaalachterstand op uw doorlopend krediet/persoonlijke lening of op uw openstaande restschuld bij de Rabobank. Wilt u weten waar de hoofdsom precies uit bestaat? Vraag online een overzicht aan via de onder­staande knop. Bellen kan ook via 088 - 209 24 10.

Vraag overzicht op

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Wij staan ervoor open om een betalings­regeling af te spreken. Bij een betalingsregeling maakt u afspraken over het in delen betalen van uw betaalachterstand. In een betalingsregeling wordt onder andere afgesproken in hoeveel termijnen u betaalt en welk bedrag. U kunt online een verzoek doen tot een betalings­regeling. Bellen kan ook via 088 - 209 24 10.

Betaal in termijnen

Betaal direct met iDEAL

Wilt u de schuld zo snel mogelijk betalen? Dit kan direct met iDEAL. Als u met de betaling een rechtszaak probeert te voorkomen, neem dan eerst telefonisch contact met ons op.

Betaal direct
Flanderijn betalen, 3333x2500, 2022

Hulp bij schulden

Het kan iedereen overkomen, een betaalachterstand oplopen. Door verschillende omstandig­heden of een verandering in uw situatie kunnen betaalachterstanden ontstaan. Flanderijn helpt bij het vinden van een oplossing. Ook als u denkt dat een oplossing niet gaat lukken. Er is soms meer mogelijk dan u denkt. Hiervoor is het wel belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Samen bespreken we de situatie en kijken we naar een passende oplossing.

Ga naar hulp bij schulden

Veelgestelde vragen

Controleer uw betaalverzoek door het IBAN-nummer na te kijken. Zo weet u zeker dat het betaalverzoek door Flanderijn is gestuurd. Flanderijn (Nederland) gebruikt namelijk alleen deze IBAN-nummers:

  • NL74INGB0693560134
  • NL71ABNA0619394528

Klik hier voor een lijst van alle IBAN-nummers van Flanderijn.

Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw betaalachterstand. U kunt natuurlijk ook contact opnemen via de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.

U hebt de mogelijkheid om de schuld direct via iDEAL te voldoen. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Ook kunt u het verschuldigde bedrag contant of per pin betalen op één van de kantoren van Flanderijn.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Tref dan een betalingsregeling of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.

Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m donderdag van 08:00 uur 's ochtends tot 19:00 uur in de avond. Op vrijdag kunt u teruggebeld worden van 08:00 uur tot 18:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als uw door omstandigheden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een bezwaar, een beroepschrift of bij een (hoor)zitting in de rechtbank. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.  

Als u wilt controleren welke rekeningnummers worden gebruikt door Flanderijn kan dat op deze pagina.  

U hebt de mogelijkheid om de betaalachterstand  direct via iDEAL te voldoen. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Ook kunt u het verschuldigde bedrag contant of per pin betalen op één van de kantoren van Flanderijn.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Tref dan een betalingsregeling of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.

Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw betaalachterstand . U kunt natuurlijk ook contact opnemen via de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? In veel gevallen lukt het nog wel om een betalingsregeling af te spreken, maar niet altijd! Dit hangt af van de situatie. Vraag dan een regeling aan om in termijnen te betalen of maak een betalingsafspraak om het bedrag op een later moment in één keer te voldoen.

U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze vordering al heeft voldaan. Zorg ervoor dat wij zo snel mogelijk een kopie van uw betaalbewijs ontvangen onder vermelding van uw dossiernummer. Op deze pagina ziet u op welke manieren dit allemaal kan.

Heeft u vragen over de brief of de betalings­achterstand? Of wilt u een betalings­regeling treffen? Op onze pagina over uw hypotheek vindt u meer informatie.

Er is geen echte definitie van probleemschulden. Je kunt zeggen dat er financiële problemen zijn wanneer iemand drie maanden of langer niet aan zijn noodzakelijke financiële verplichtingen kan voldoen. Denk hierbij aan het betalen van de huur, zorgpremie en energie. Je kunt ook zeggen dat er probleemschulden zijn wanneer iemand zijn financiële situatie als onoplosbaar ervaart. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.

Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw betaalachterstanden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Bijvoorbeeld bij een kredietbank, maatschappelijk werk of uw gemeente. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.

Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als u door omstandigheden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een bezwaar, een beroepschrift of bij een (hoor)zitting in de rechtbank. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.  

Helaas is dit niet mogelijk. Wij adviseren u om een periodieke overboeking in te stellen op uw bankrekening om het bedrag van uw betalingsregeling automatisch te laten afschrijven.

Ons Contact Centrum is van maandag t/m donderdag bereikbaar van 08:00 tot 19:00 uur zodat u ook buiten kantoortijden contact met ons kan opnemen.  Op vrijdag zijn we bereikbaar van 08:00 tot 18:00 uur. Op zaterdag is dit van 09:00 tot 13:00. U kunt ook een terugbelverzoek indienen. Als u aangeeft teruggebeld te willen worden op een bepaalde dag en tijdstip, dan houden wij hier uiteraard rekening mee. Naast bellen kunt u ons ook bereiken per e-mail. Of bezoek één van onze kantoren. Bekijk de mogelijkheden waarop u contact met ons kunt opnemen.

Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m donderdag van 08:00 uur 's ochtends tot 19:00 uur in de avond. Op vrijdag kunt u teruggebeld worden van 08:00 uur tot 18:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Wij streven ernaar uw e-mail/brief binnen drie werkdagen te beantwoorden. Het kan zijn dat wij informatie op moeten vragen bij uw zorgverzekeraar, waardoor het antwoord langer op zich laat wachten. Uiteraard kunt u ons (vanaf de 4e werkdag) altijd bellen om te vragen waarom u nog geen reactie heeft ontvangen. Heeft het spoed? Belt u dan zo snel mogelijk. We zijn op werkdagen (behalve op vrijdag) tot 20:00 uur telefonisch bereikbaar.

Wij vragen u in dit geval de post ongeopend aan ons retour te sturen, zodat wij weten dat het adres niet correct is. Wij ondernemen dan zelf verder actie.

Onze medewerkers zijn beschikbaar voor videobellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 - 19:00 uur en op vrijdag van 08:00 - 18:00 uur. Wilt u liever een afspraak in het weekend? Wij zijn ook bereikbaar voor videobellen op zaterdag van 09:00 - 13:00 uur. Door te klikken op de knop 'Maak een afspraak' ziet u of de door u gewenste dag en tijdstip beschikbaar is. 

Afspraak maken

Als u het videogesprek voert met uw computer, hoeft niets te downloaden. Na het maken van de afspraak via onze website, ontvangt u per e-mail een link waarmee u kunt deelnemen aan het videogesprek via uw computer. Dit gaat via de browser met Microsoft Teams. Wilt u het videogesprek voeren met uw mobiele telefoon? Afhankelijk van het besturingssysteem van uw telefoon, moet u daarvoor de app van Microsoft Teams downloaden. Meestal is voor Android geen app nodig maar voor iOS wel.

Voor een goede videoverbinding heeft u een uploadsnelheid nodig van minimaal 12.00 Mb/s. Een gemiddeld mobiel 4G-netwerk moet voldoende zijn om te videobellen. Voor een stabiele verbinding raden wij u echter aan om gebruik te maken van een wifi-netwerk.

Wanneer uw afspraak begint, zijn video en geluid gedempt. Klik op het microfoonsymbool en videosymbool om ze te activeren.

Eventuele documenten, bewijzen en/of formulieren kunt u tijdens het gesprek gemakkelijk uploaden. Zorg er dus voor dat deze documenten digitaal op het apparaat staan waarmee u videobelt.

Neem direct contact met ons op via WhatsApp. We kunnen u beter helpen als u direct het dossiernummer in uw bericht zet.

Start WhatsApp gesprek