Betalings achterstand op uw zorgverzekering? Zo opgelost!
Heeft u vragen over de brief of achterstand? Wilt u direct betalen of een betalingsregeling afspreken? Op deze pagina leest u hier meer over.
Betaal eenvoudig online
Wilt u direct uw achterstand bij Achmea betalen? Snel uw achterstand betalen kan extra kosten voorkomen! Zorg er altijd voor dat u uw lopende zorgpremies blijft betalen. Doet u dat niet, dan wordt u aangemeld bij het CAK en betaalt u maandelijks een hogere premie.

Lukt het niet om (alles) te betalen?
Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? We spreken graag een betalingsregeling af met u. U kunt online een voorstel doen voor een betalingsregeling.
Betaal in termijnenHeeft u vragen over uw achterstand?
Neem dan contact op met ons. Onze medewerkers helpen u graag verder met het oplossen van uw achterstand. Dit kan telefonisch, via facebook messenger of via videobellen.
ContactKan ik een betalingsregeling treffen?
Lukt het niet om op tijd te betalen? We staan er voor open om een betalingsregeling met u af te spreken. Bij het treffen van een betalingsregeling, vragen wij altijd een overzicht van uw inkomsten en uitgaven. U kunt online een verzoek doen tot een betalingsregeling. Bellen kan ook via 088 - 209 2444
Uw situatie
Veranderingen in uw persoonlijke situatie kunnen van grote invloed zijn op uw leven. Hierdoor kan het bijvoorbeeld gebeuren dat u uw zorgverzekering tijdelijk niet kunt betalen. Flanderijn denkt ook hier graag met u in mee. Neem hiervoor gerust contact met ons op via telefoonnummer 088 - 209 2444.
Ik ben aangemeld bij het CAK
Betaalt u 6 maanden of langer voor uw zorgverzekering geen premie? Dan wordt u automatisch aangemeld voor de wanbetalers regeling van het CAK. Vanaf dat moment betaalt u een hogere premie aan het CAK, u betaalt dus niet meer aan Achmea maar aan het CAK. Deze premie wordt betaald van uw inkomen of zorgtoeslag.

Ik ben 18 geworden, en nu?
Word je dit jaar 18? Dan moet je je eigen zorgverzekering afsluiten en premie betalen. Binnen een maand na je 18e verjaardag moet je een zorgverzekering hebben afgesloten. Wanneer je dit niet doet, dan loop je het risico een boete te krijgen van het CAK (Centraal Administratie Kantoor).

Mijn inkomen is veranderd
Een andere baan, werkloosheid, een echtscheiding of andere onverwachte betalingen? Het kan iedereen overkomen, Flanderijn helpt u graag. Samen bespreken we de mogelijkheden, er kan vaak meer dan u vooraf dacht.

Polishouder en of meezekerd?
Een polishouder is de persoon die de verzekering heeft afgesloten bij de zorgverzekeraar. Op die polis kunnen ook anderen meeverzekerd zijn, zoals kinderen of een partner. Veranderingen in uw situatie kunnen van invloed zijn op deze polis. Geef dat altijd door aan uw zorgverzekeraar! Hier leest u waarom dit erg belangrijk is.
Hulp nodig bij uw geldzaken?
Hulp nodig bij uw achterstanden?
Op elk moment in uw leven kunt u moeite krijgen om uw rekeningen te betalen. Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw schulden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Wilt u meer controle krijgen over uw geld? Met de tips van Geldfit komt u verder! Doe de gratis test en krijg advies over uw financiële situatie.

Bent u gedupeerde van de Kinderopvangtoeslagaffaire?
Op de website van de Belastingdienst vindt u alle informatie. Op deze site kunt u zich melden als slachtoffer en meer informatie vinden over herstelregelingen en het omgaan met eventuele schulden.

Controleer uw betaalverzoek door het IBAN-nummer na te kijken. Zo weet u zeker dat het betaalverzoek door Flanderijn is gestuurd. Flanderijn (Nederland) gebruikt namelijk alleen deze IBAN-nummers:
- NL74INGB0693560134
- NL71ABNA0619394528
Klik hier voor een lijst van alle IBAN-nummers van Flanderijn.
Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw betaalachterstand. U kunt natuurlijk ook contact opnemen via de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.
U hebt de mogelijkheid om de schuld direct via iDEAL te voldoen. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Ook kunt u het verschuldigde bedrag contant of per pin betalen op één van de kantoren van Flanderijn.
Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Tref dan een betalingsregeling of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.
Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m donderdag van 08:00 uur 's ochtends tot 19:00 uur in de avond. Op vrijdag kunt u teruggebeld worden van 08:00 uur tot 18:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.
Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als uw door omstandigheden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een bezwaar, een beroepschrift of bij een (hoor)zitting in de rechtbank. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.
Als u wilt controleren welke rekeningnummers worden gebruikt door Flanderijn kan dat op deze pagina.
U hebt de mogelijkheid om de betaalachterstand direct via iDEAL te voldoen. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Ook kunt u het verschuldigde bedrag contant of per pin betalen op één van de kantoren van Flanderijn.
Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Tref dan een betalingsregeling of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.
Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw betaalachterstand . U kunt natuurlijk ook contact opnemen via de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.
Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? In veel gevallen lukt het nog wel om een betalingsregeling af te spreken, maar niet altijd! Dit hangt af van de situatie. Vraag dan een regeling aan om in termijnen te betalen of maak een betalingsafspraak om het bedrag op een later moment in één keer te voldoen.
U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze vordering al heeft voldaan. Zorg ervoor dat wij zo snel mogelijk een kopie van uw betaalbewijs ontvangen onder vermelding van uw dossiernummer. Op deze pagina ziet u op welke manieren dit allemaal kan.
Heeft u vragen over de brief of de betalingsachterstand? Of wilt u een betalingsregeling treffen? Op onze pagina over uw hypotheek vindt u meer informatie.
Er is geen echte definitie van probleemschulden. Je kunt zeggen dat er financiële problemen zijn wanneer iemand drie maanden of langer niet aan zijn noodzakelijke financiële verplichtingen kan voldoen. Denk hierbij aan het betalen van de huur, zorgpremie en energie. Je kunt ook zeggen dat er probleemschulden zijn wanneer iemand zijn financiële situatie als onoplosbaar ervaart. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.
Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw betaalachterstanden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Bijvoorbeeld bij een kredietbank, maatschappelijk werk of uw gemeente. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.
Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als u door omstandigheden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een bezwaar, een beroepschrift of bij een (hoor)zitting in de rechtbank. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.
Helaas is dit niet mogelijk. Wij adviseren u om een periodieke overboeking in te stellen op uw bankrekening om het bedrag van uw betalingsregeling automatisch te laten afschrijven.
Een beslag is een executiemaatregel die door een deurwaarder getroffen kan worden waardoor iemand niet meer vrij over zijn bezittingen kan beschikken. De wet kent verschillende vormen van beslag. In ons nieuwe Blog op Flanderijn.nl leest u er alles over.
De gerechtsdeurwaarder kan beslag leggen op een bankrekening, inkomen (salaris/uitkering), toeslag van de Belastingdienst, teruggave van de Belastingdienst, inboedel, auto, woning en onroerende zaken.
Aan dit beslag is al heel wat vooraf gegaan. De schuldeiser heeft een aantal herinneringen aan u gestuurd. U bent door ons of iemand anders gevraagd om te betalen of uw verplichting na te komen. Daarnaast heeft u een vonnis of een dwangbevel ontvangen waarin u nogmaals bent gesommeerd om de betaling te voldoen. U heeft de schuld niet (volledig) betaald. Dit is de reden dat er beslag is gelegd op uw inkomen, uw bankrekening, uw toeslagen van de Belastingdienst of uw (on)roerende zaken.
Alles wat op uw rekening staat op het moment van beslag leggen, valt onder het beslag. Er kunnen echter omstandigheden zijn waardoor niet al het geld op uw rekening onder het beslag valt. Bijvoorbeeld wanneer er al beslag ligt op uw salaris en u verder alleen maar salaris op uw bankrekening ontvangt. Neem in dat geval direct contact met ons op.
Blokkade
Een bank blokkeert na de beslaglegging de rekening vaak direct. Betalingen die na het beslag op uw rekening binnen komen, vallen niet onder het beslag. Daarom moet u contact met uw bank opnemen om zo snel mogelijk weer over de rekening te beschikken. De bank is verplicht de in beslag genomen tegoeden af te dragen aan de beslaglegger.
Uw werkgever of uitkeringsinstantie is verplicht een deel van uw loon of uitkering in te houden en niet langer aan u uit te betalen. Dit deel van uw inkomen wordt aan ons (of de coördinerende deurwaarder) afgedragen om uw schuld te voldoen.
De Belastingdienst is verplicht (een deel van) uw toeslag in te houden en niet langer aan u uit te betalen. De toeslag wordt aan ons (of de coördinerende deurwaarder) afgedragen om uw schuld te voldoen.
De Belastingdienst is verplicht (een deel van) uw voorlopige teruggave in te houden en niet langer aan u uit te betalen. De voorlopige teruggave wordt aan ons (of de coördinerende deurwaarder) afgedragen om uw schuld te voldoen.
In het proces-verbaal dat de gerechtsdeurwaarder aan u heeft overhandigd of nog gaat overhandigen, staat omschreven welke zaken in beslag zijn genomen. Ook staat er op welke datum deze in het openbaar worden verkocht. Zolang er beslag ligt op uw inboedel of auto, mag u deze niet verkopen.
Aankondigingsbiljetten
U dient er rekening mee te houden dat er aankondigingsbiljetten aan uw woning worden opgehangen voor de verkoop. Ook wordt er een advertentie geplaatst. Wij zijn hier wettelijk toe verplicht.
De openbare verkoop gaat niet door wanneer de totale vordering voor de verkoopdatum wordt betaald. Misschien zijn er nog mogelijkheden een betalingsregeling te treffen. Op die manier kunt u de verkoop tegenhouden. Neem hierover contact op met uw dossierbehandelaar.
Het uitgangspunt is dat een gerechtsdeurwaarder bij een beslag op roerende zaken geen beslag mag leggen op zaken die niet van de schuldenaar zijn. In veel gevallen is het voor de gerechtsdeurwaarder niet duidelijk aan wie de verschillende zaken toebehoren. De gerechtsdeurwaarder mag in dit geval uitgaan van de wet. Hierin staat dat de bezitter van een goed wordt vermoed de rechthebbende te zijn (art. 3:119 BW). Dit betekent dat bezit het uitgangspunt is en het aan de eigenaar is om aan te tonen dat er geen sprake is van bezit.
In het proces-verbaal dat de gerechtsdeurwaarder aan u heeft overhandigd of nog gaat overhandigen, staat omschreven welke zaken in beslag zijn genomen. Door het beslag kunt u uw woning niet meer verkopen.
Als er een hypotheek rust op uw woning of andere onroerende zaak, wordt ook de hypotheekbank door ons op de hoogte gesteld van het gelegde beslag. In veel gevallen nemen zij ook contact met u op.
Als u de openstaande schuld niet betaalt of geen acceptabele betalingsregeling treft, wordt uw woning door een notaris in het openbaar verkocht. De opbrengst gaat dan naar de eventuele hypotheekbank en de beslaglegger(s). De gedwongen verkoop van uw woning is een lang en kostbaar traject. Wij adviseren u altijd contact op te nemen met de beslaglegger en de hypotheekbank. Vaak zijn er nog oplossingen.
Als u de vordering niet voldoet, zal de beslaglegging plaatsvinden. De opbrengst die daaruit voortvloeit, gaat dan naar de schuldeiser. Een beslaglegging is een lang en kostbaar traject. Daarom adviseren wij u om de vordering alsnog te voldoen. Lukt dit niet? Bekijk dan onze pagina over hulp bij schulden.
Als er beslag is gelegd op uw inkomen moet u een minimumbedrag overhouden om van te leven. Dit heet de beslagvrije voet. Daar heeft u recht op. Controleer het overzicht van uw beslagvrije voet goed via Uwbeslagvrijevoet.nl. Klopt er iets niet? Geef dan de juiste gegevens aan ons door via info@flanderijn.nl. Geef altijd uw dossiernummer door.