Na de enthousiaste lancering van ons splinternieuwe klantenpanel is het even stil geweest.
Dat hadden we tenslotte ook beloofd. Een tijdje onze mond houden. Stil zijn. Luisteren. Om te leren van onze klanten. Hoe ervaren zij onze dienstverlening? Hoe begrijpelijk vinden zij onze communicatie? Wat helpt hen om nog makkelijker een betalingsregeling te treffen?
Wat we leren, delen we vervolgens graag! Om te beginnen zijn we verrast door het bemoedigende animo bij de deelnemers. Bijna 100 klanten mochten we na korte tijd al verwelkomen in ons panel. Het panel is mooi gemêleerd samengesteld. Qua opleiding, leeftijd, inkomenssituatie en geografische spreiding.
Bijna alle klanten geven aan graag mee te denken met onze communicatie. Dat waarderen we erg. We (video)bellen, e-mailen en chatten vaak met onze klanten. Zo werken we toe naar een duurzame oplossing. We combineren inzichten uit de gedragswetenschap (zoals in ons onderzoek met het Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag, verbonden aan de Universiteit Leiden) graag met inzichten van onze eigen klanten. Dat levert ons steeds effectievere communicatie op.
Nu is communicatie veelomvattend. De deelnemers aan Flanderijn Luistert ontvingen recent een eerste survey specifiek over het contact met Flanderijn. Voorbeeldvraag: Flanderijn maakt op verschillende manieren contact met klanten over betalingsachterstanden. Hoe is dat voor u het prettigst? De uitkomst op deze en andere vragen delen we uiteraard zowel met u als onze deelnemers aan het panel.
Hou onze nieuwspagina in de gaten voor meer updates over Flanderijn Luistert!