Flanderijn Luistert is het klantenpanel van Flanderijn, hiermee willen we nog beter begrijpen wat er voor onze klanten van belang is in onze aanpak. Zo schaven we onze dienstverlening bij om deze beter aan te laten sluiten bij de verwachtingen van onze klanten. Het panel adviseert bijvoorbeeld over de volgende thema's.
Gedrag
Geldzorgen hebben grote invloed op gedrag en (mentale) gezondheid.
- Welke impact hebben de incasso-activiteiten op klanten van Flanderijn?
- Hoe helpen we klanten beter hun betaalafspraken na te komen?
- Hoe vergroten we betaalgemak?
Communicatie
- Hoe ervaren ervaringsdeskundigen de communicatie van Flanderijn? Wat kan er beter?
- Welke kanalen zijn favoriet?
- Hoe worden brieven en exploten begrepen door de diverse doelgroepen?
- Hoe worden jongeren het best bereikt?
Schuldhulpverlening
- Hoe wordt de samenwerking met Flanderijn ervaren door schuldhulpverleners? Wat kan er beter?
- Is Flanderijn de goede weg ingeslagen met het aansluiten op diverse landelijke initiatieven?
Hoe ziet het panel er uit?
Het panel wordt opgedeeld in twee varianten: online surveys en offline leersessies. De leersessies vormen de basis van het panel, hierin luisteren we naar klanten en laten we ze uitgebreid aan het woord over hun ervaringen met schulden, Flanderijn en andere betrokken organisaties. De lessen die we leren uit deze interactieve sessies willen we daarna bij een grotere doelgroep verifieren en aanscherpen, om inzicht te krijgen hoe belangrijk deze lessen zijn voor alle klanten van Flanderijn. Vervolgens gaan wij aan de slag om deze lessen te vertalen naar nieuwe werkwijzen in onze organisatie.
Werven van deelnemers
Het werven van deelnemers is essentieel voor het succes van Flanderijn Luistert. Daarom zijn wij opzoek naar klanten en hulpverleners die met ons het gesprek aan willen gaan om de dienstverlening van Flanderijn te verbeteren.
Interesse?
Kijk dan snel op Flanderijn.nl/flanderijn-luistert en meld u aan!