Uitstekende resultaten nieuwe jongerencampagne van Money Start
Op 15 mei jl. startte Money Start de landelijke jongerencampagne "Doe ff lekker niet!”. Dit initiatief richt zich op het voorkomen van schulden onder jongeren en is geïnspireerd door de alarmerende stijging van het aantal jongeren met betalingsproblemen. De resultaten van de campagne zijn boven ieders verwachting. Op TikTok hebben de campagneboodschappen al meer dan tien miljoen views behaald en via digitale schermen zijn er al meer dan 1,5 miljoen contactmomenten gerealiseerd. De video's bereiken per stuk tussen de 350.000 en 770.000 unieke bezoekers. Gelet op het succes zal de campagne in de komende maanden op de kanalen van Money Start en ook via partners verder onder de aandacht worden gebracht bij jongeren in heel Nederland.
Ook Flanderijn is betrokken bij deze campagne. En dat is niet zonder reden. "Het aantal jongeren met betalingsproblemen is sinds de coronacrisis meer dan verdubbeld. We zien helaas geen kentering in deze ontwikkeling," aldus Michel van Leeuwen, directeur en gerechtsdeurwaarder van Flanderijn. Een beeld dat ook in de uitkomsten van ons onderzoek naar de schuldenproblematiek onder jongeren wordt bevestigd.
Deze realiteit benadrukt het belang om jongeren te informeren en met hen in gesprek te gaan. De landelijke campagne van Money Start "Doe ff lekker niet!" is een initiatief dat hierbij uitstekend aansluit. Flanderijn heeft de campagne dan ook van het eerste begin omarmd.
Over de Campagne
De campagne "Doe ff lekker niet!", die in samenwerking met ING Nederland Fonds mogelijk is gemaakt, is volledig gericht op jongeren. Verschillende cruciale onderwerpen zoals zorgverzekering, studiefinanciering, fraude, boetes, social media, toeslagen, contracten, budgettering en incasso komen uitgebreid aan de orde. Met 13 aansprekende video's worden jongeren geïnformeerd over potentiële financiële valkuilen en aangemoedigd om bewuste keuzes te maken. Dit alles is gebaseerd op de feedback van jongerenpanels die de noodzaak van eerlijke en bruikbare informatie benadrukken.
Gezamenlijke inzet voor een financieel gezonde toekomst
Wat deze campagne echt krachtig maakt, is de gezamenlijke inzet van diverse partners. Door samen te werken en de campagne via verschillende kanalen te delen, wordt de boodschap versterkt en bereikt deze een breder publiek. Flanderijn heeft op haar socials en in verschillende nieuwsbrieven de campagne onder de aandacht gebracht.
De betrokkenheid van de meerdere partijen benadrukt het belang van een gezamenlijke inspanningen om jongeren te informeren en te empoweren met kennis over financiële verantwoordelijkheid. Zo geven we met elkaar een positieve impuls aan de toekomst van onze jeugd!
Focus op online
Voor de communicatie wordt ingezet op verschillende online platforms zoals TikTok, Instagram, YouTube, en op digitale schermen in en rond scholen. Het unieke aan deze campagne is dat deze door ING financieel mogelijk wordt gemaakt maar aan de hele markt ter beschikking wordt gesteld. Alleen de boodschap “Doe ff lekker niet! “staat centraal. Ook is er een uitgebreide toolkit online beschikbaar zodat geïnteresseerden de campagne op hun eigen kanalen kunnen delen.
Wie is Money Start?
Money Start, de organisatie achter deze campagne, zet zich in voor een financieel gezonde toekomst voor kwetsbare jongeren. Sinds hun oprichting in 2012 hebben ze een breed scala aan methodieken en lesprogramma's ontwikkeld om jongeren te begeleiden naar financiële zelfredzaamheid. Hun samenwerking met diverse partijen, van professionals tot overheidsinstanties, maakt hen een toonaangevende organisatie in het voorkomen van jeugdschulden in Nederland.
Meer weten? Op de website van Money Start vindt u uitgebreide informatie over de campagne en de verschillende initiatieven.
Ontdek de Money Start campagne