Nieuwe campagne van de Gemeente Rotterdam om geldzorgen bespreekbaar te maken
ROTTERDAM – 1 oktober 2024
De Gemeente Rotterdam heeft een nieuwe campagne gelanceerd om geldzorgen bespreekbaar te maken. Samen met ROC Zadkine heeft Flanderijn bijgedragen aan het ontwikkelen van deze campagne. Dit initiatief richt zich op jongeren en Rotterdammers met financiële problemen en loopt van oktober tot en met december op Instagram. Als partner van de gemeente Rotterdam ondersteunt Flanderijn dit initiatief!
In de campagne delen zes Rotterdamse influencers, waaronder Zakia Bouhaulin, Rarko en Charo Chavelli, hun persoonlijke ervaringen met geldzorgen. Ze vertellen openhartig over de obstakels die zij tegenkwamen en hoe ze hiermee omgingen. Hun boodschap is duidelijk: je staat er niet alleen voor. Praat over je geldzorgen en zoek hulp. Iedere twee weken verschijnt er een nieuwe video om deze boodschap verder te verspreiden.
Ondersteun de campagne en help mee
U kunt als organisatie bijdragen aan het succes van deze campagne door de video's te delen en het gesprek over geldzorgen te openen binnen uw netwerk. De Gemeente Rotterdam biedt hiervoor een speciale toolkit met voorlichtingsmaterialen, beschikbaar op hun website. Dit maakt het gemakkelijk om de boodschap verder te verspreiden en financiële problemen bespreekbaar te maken.
Heeft u vragen of wilt u weten hoe u meer kunt doen om geldzorgen onder uw medewerkers of klanten bespreekbaar te maken? Bezoek dan rotterdam.nl/geldzorgen of bel 14 010 (optie 4).
Samen zorgen we ervoor dat Rotterdammers weer grip krijgen op hun financiën en bouwen we aan een stabiele toekomst voor iedereen.