In onze nieuwe serie 'Spotlight op' stellen we iedere maand een samenwerkingspartner van ons voor. Deze keer Marloes van BrinQer. 
 
Flanderijn is van oorsprong een incasso- en gerechtsdeurwaarders­organisatie en bestaat al sinds 1948. In de afgelopen jaren heeft Flanderijn zich ontwikkeld tot full-service organisatie op het gebied van creditmanagement, betalingsbeheer en administratieve ondersteuning. Al jarenlang werken we samen met verschillende professionele partijen om onze hoge kwaliteit te waarborgen voor onze medewerkers, opdrachtgevers en klanten. Vandaag stellen we u graag voor aan BrinQer, een arbodienst waar Flanderijn al jarenlang mee samenwerkt. Zij onderscheiden zich zowel in hun aanpak als in hun werksfeer. Zo focussen zij zich bij bedrijven liever op het verhogen van de inzetbaarheid, dan op het verlagen van ziekteverzuim. Een leuk gesprek met Marloes!
 

Zou jij jezelf en jouw organisatie willen voorstellen?

Ik ben Marloes, 39 jaar en al ruim 11 jaar in de arbodienstverlening werkzaam waarvan de afgelopen 5 jaar als casemanager bij BrinQer.

BrinQer is al meer dan 20 jaar een betrouwbare partner voor klanten op het gebied van onder andere arbodienstverlening, re-integratie, spoor 2 trajecten en (loopbaan)coaching. Wij faciliteren bedrijven optimaal in alle voorkomende vraagstukken op het gebied van HR en Verzuim. Daarbij richten we ons niet alleen op het verzuim van werknemers, maar willen we er juist aan bijdragen dat werknemers niet uitvallen en duurzaam inzetbaar blijven.

Ons team bestaat uit verschillende specialisten zoals casemanagers, arbeidsdeskundigen en re-integratiespecialisten. Daarnaast worden we landelijk ondersteund door een kring van 60 bedrijfsartsen.

Waar zijn jullie trots op?

BrinQer is een unieke organisatie. Wat wij aanbieden doen we ook echt: als wij zeggen dat iemand een vaste contactpersoon krijgt, dan gebeurt dat ook. Wij hebben alle dienstverlening in huis, van een bedrijfsarts tot een arbeidsdeskundige. Het hele proces kan bij ons gevolgd worden. Het contact met de klant en alle betrokkenen staat altijd centraal en ook spoor 2 trajecten kunnen ingezet worden als die van toepassing zijn. (Dit zijn trajecten voor medewerkers in verzuim die (na onderzoek en conclusie van een arbeidsdeskundige) niet meer of op korte termijn niet kunnen terugkeren in eigen functie of een andere functie binnen de eigen organisatie.)

Maar ik ben ook trots op de enorme groei die we als team hebben gerealiseerd. Vijf jaar geleden werkte ik met drie andere casemanagers en ons team bestaat nu uit twaalf! Ook de andere afdelingen van BrinQer zijn de afgelopen jaren gegroeid, ons totale team bestaat nu uit meer dan 45 collega’s en we groeien nog steeds gestaag.

Welke ontwikkelingen zijn er gaande bij BrinQer?

Steeds meer bedrijven gaan op zoek naar een arbodienst waar persoonlijk contact centraal staat. Een vaste contactpersoon die ook sparringpartner is wordt gewaardeerd. Onze eerste klant was de ‘visboer om de hoek’ met één medewerker. Ondertussen hebben we een mooi en divers klantenbestand opgebouwd en mogen we naast lokale en regionale bedrijven, ook diverse grote organisaties ondersteunen bij hun Inzetbaarheids- en Verzuimbeleid.

Als organisatie ontwikkelen we eigenlijk continu. Zo hebben we inmiddels ook ons eigen label voor PMO’s en vitaliteitsprogramma’s. Onze BrinQer Academie heeft meer vorm gekregen en we bieden hiermee ook diverse trainingen en opleidingen op verschillende niveaus. En ook op het gebied van automatisering en IT staan we niet stil. Zo hebben we bijvoorbeeld recent als eerste bedrijf in de sector beveiligd mailen in onze verzuimapplicatie geïntegreerd en uitgerold!  

Investeren in kwaliteit en innovatie

Met het oog op de toekomst willen we blijven investeren in de kwaliteit en innovatie van onze dienstverlening om onze klanten nóg beter van dienst te kunnen zijn. Daarom zoeken wij waar mogelijk ook samenwerkingen op. Onze samenwerking met DELTA Equity Partners is daar een goed voorbeeld van. DELTA Equity Partners is een partner die ons kan ondersteunen met de juiste kennis, ervaring en middelen om onze ambities te verwezenlijken. Ook een tweetal andere arbodiensten hebben zich in deze samenwerking aangesloten en daar plukken we nu al de vruchten van. Het is niet de bedoeling dat we een grote, onpersoonlijke organisatie worden. Juist onze persoonlijke insteek, korte lijnen en de focus op hoge kwaliteit willen we blijven inzetten; aldus Marloes.

Hoe zijn jullie in contact gekomen met Flanderijn?

Drie jaar geleden heeft Flanderijn een tender uitgezet in haar zoektocht naar een geschikte arbodienst. Drie partijen kwamen pitchen, waaronder BrinQer. Alle partijen hadden een aantal casussen uitgewerkt met betrekking tot de aanpak op specifieke verzuimsituaties. Uiteindelijk bleken wij de beste match te zijn! Onze persoonlijke aanpak en open communicatie heeft daar een grote rol in gespeeld. Bovendien was er direct een klik tussen HR en BrinQer en inmiddels zijn wij al ruim drie jaar jullie partner op het gebied van arbodienstverlening.

Flanderijn is trots op de samenwerking. Wat vinden jullie van de samenwerking?

De samenwerking met Flanderijn verloopt heel prettig. Ik heb veel contact met Marieke (HR Manager) en Manon (HR Adviseur). Ook spreek ik veel leidinggevenden: er worden gezamenlijk trainingen en intervisies georganiseerd waar meerdere leidinggevenden bij aanhaken. Ik volg en adviseer in het hele proces: van ziekmelding tot herstel en tot aan het aanvragen van de WIA-uitkering. Fijn dat het contact met iedereen soepel verloopt. Dat zorgt toch voor een goede samenwerking!

Wat zijn jullie USP's?

Ons persoonlijke contact en de korte lijnen maakt ons uniek. Omdat we een middelgrote organisatie zijn met een hele mensgerichte cultuur, blijven we oog en aandacht voor onze klanten houden op alle facetten. Wij faciliteren onze klanten optimaal in alle voorkomende vraagstukken op gebied van HR en Verzuim. Wij hebben alle dienstverlening in huis en werken ook samen met vaste partners op het gebied van andere interventies en specialisaties die onze focus op inzetbaarheid en preventie en onze visie op duurzame inzetbaarheid delen.

Marieke, HR Manager bij Flanderijn, over de samenwerking met BrinQer.

Marloes komt regelmatig bij ons langs om de verzuimdossiers met ons te bespreken en te overleggen met ons en de bedrijfsarts. Eigenlijk spreek ik haar elk week wel even. Soms 5 minuten, soms een uur. Het contact is laagdrempelig en fijn, en ik kan altijd bij haar terecht. We sparren over inhoudelijke dossiers, ook preventief. Daarnaast kijkt ze voortdurend of we voldoen aan de Wet Verbetering Poortwachter. Ze kent Flanderijn inmiddels zo goed dat ze precies weet welke adviezen wel en niet passen.

Meer weten over BrinQer? Bekijk alle services op de website van BrinQer.nl