Flanderijn is van oorsprong een incasso- en gerechtsdeurwaarders­organisatie en bestaat al sinds 1948. In de afgelopen jaren heeft Flanderijn zich ontwikkeld tot full-service organisatie op het gebied van creditmanagement, betalingsbeheer en administratieve ondersteuning. Al jarenlang werken we samen met verschillende professionele partijen om onze hoge kwaliteit te waarborgen voor onze medewerkers, opdrachtgevers en klanten. Vandaag stellen we u graag voor aan WELDER. Een HR-tech bedrijf, waar Flanderijn al jarenlang mee samenwerkt. Zij hebben een slimme software ontwikkeld dat zich richt op het binden, boeien en leren van medewerkers binnen organisaties. Een leuk gesprek met Karlijn!
 


1. Zou jij jezelf en jouw organisatie willen voorstellen?

Ik ben Karlijn en nu tweeënhalf jaar werkzaam als HR-consultant bij WELDER. Met slimme software, praktisch advies en gerichte subsidies begeleiden we organisaties naar een modern HR-beleid. Van inwerkprogramma´s tot exit-analyse en van moderne gesprekscyclus tot community building. We geloven er namelijk in dat iedereen met passie moet kunnen werken. En dat het belangrijk is dat een organisatie aandacht heeft voor vitaliteit van iedereen, net zoals Flanderijn dat ook heeft.

2. Waar zijn jullie trots op?

Er zijn heel veel dingen waar we trots op zijn. De afgelopen jaren zijn we enorm gegroeid. Toen ik binnenkwam, was ik medewerker nummer zes, nu hebben we er zo'n dertig. Dit laat zien dat onze software goed aansluit bij wat werkgevers zoeken in deze krappe arbeidsmarkt. Naast primaire arbeidsvoorwaarden zijn tegenwoordig ook de bedrijfscultuur, ontwikkeling & medewerkersinput heel belangrijk!

Ook zijn we trots op wat we neerzetten als team. We hebben een fijne werkcultuur en werkgeluk staat voorop binnen WELDER. Wat we onze klanten meegeven voor een modern HR-beleid, daar is ook onze eigen cultuur op gebouwd. "Practice what you preach" zeggen we daarom ook wel. We hebben oog voor ieders talent, vinden ontwikkeling belangrijk en voor een gezellig teamuitje staan we altijd open.

En uiteraard zijn we trots op al onze klanten. We werken bijvoorbeeld samen met bedrijven waar nooit ontwikkelgesprekken plaatsvonden en waar medewerkers het lastig vonden om bij hun manager aan te kaarten wat er speelt. Om die klanten met onze software aan de slag te zien en flinke stappen te zien maken op HR-gebied, is echt heel gaaf!

3. Welke ontwikkelingen zijn er gaande bij WELDER?

Binnen WELDER kijken we hoe onze software steeds gebruiksvriendelijker en mooier kan worden. We zoomen in op wat we hebben staan en kijken hoe we dat kunnen verbeteren. Omdat het aantal klanten blijft groeien, vinden we het belangrijk dat we onze software blijven doorontwikkelen en optimaliseren. We willen dat klanten steeds makkelijker zelf hun eigen platform kunnen inrichten. Ook op technisch gebied. Verder kijken we altijd vooruit: bijvoorbeeld naar ontwikkelingen op het vlak van digitalisering, modernisering en bereikbaarheid voor klanten. Stilstand is achteruitgang, dus we blijven in de zesde versnelling doorknallen!

4. Hoe zijn jullie in contact gekomen met Flanderijn?

Destijds hebben we aan een tender deelgenomen waar we onszelf hebben gepitcht. Dit is positief uitgepakt, want uiteindelijk zijn we gekozen. WELDER bestaat nu vijf jaar en Flanderijn is één van onze eerste klanten. Onze software bestond toen nog niet. Zo heeft Flanderijn in de afgelopen jaren ook een rol gespeeld in de doorontwikkeling van onze software en de services van WELDER.

5. Flanderijn is trots op de samenwerking. Wat vinden jullie van de samenwerking?

De samenwerking met Flanderijn is super leuk! Het contact met Marieke, HR Manager, en Manon, HR Adviseur, verloopt prettig. Ik zie dat onze software, waarmee jullie je eigen Flanderijn-platform hebben ingericht, ondersteuning biedt aan jullie hele HR-beleid. Ook al werken we lange tijd samen, we blijven elkaar inspireren. We kunnen steeds weer nieuwe features toevoegen en zo nóg meer body geven aan jullie platform. Wat ik het leukste vind aan mijn werk? Dat ik een kijkje in de keuken mag nemen van onze klanten! Momenteel bouwen we samen met jullie bijvoorbeeld aan het functiehuis. Daarin staat centraal hoe een medewerker zich kan ontwikkelen binnen Flanderijn. Enorm inspirerend!

6. Wat zijn jullie USP's?

Met onze software zitten alle onderdelen van de medewerkersreis in één platform. Dit doen we met vijf verschillende modules die we vastleggen en uitbouwen binnen het hele HR-beleid: MyNewJob (inwerkprogramma's), MyAcademy (kennisdeling), MyCompany (community management), MySurvey (medewerkersinput) en MyVIP (gesprekscyclus). Van instroom tot uitstroom: onze software biedt ondersteuning gedurende de hele medewerkersreis. Onze concurrenten hebben vaak maar een (beperkt) gedeelte van die reis gedekt. En daarnaast zijn we natuurlijk het allerleukste bedrijf! Onze Brabantse cultuur, vlakke organisatie, laagdrempelig onderling contact en oog voor de behoeftes en ontwikkeling van medewerkers staan bij ons voorop!

7. Marieke, HR Manager bij Flanderijn, over de samenwerking met WELDER.

WELDER is een partij met enthousiaste mensen die achter hun product staan en continu bezig zijn om dit te verbeteren en aan te passen aan wensen van organisaties. Dit hebben we van heel dichtbij mogen meemaken toen WELDER nog een stuk kleiner was. Waar Flanderijn behoefte aan had werd in samenspraak gebouwd door WELDER. De betrokkenheid heeft uiteindelijk ook bijgedragen aan de ontwikkeling van WELDER. Intern krijgen we terug hoe fijn de modules worden ervaren door medewerkers. En de betrokkenheid en het laagdrempelige contact met WELDER maakt het samenwerken tot een feestje!

Meer weten over WELDER? Bekijk dan hun website hier!

Over WELDER