Op maandag 17 april was het dan zo ver: het eerste tafelgesprek van Flanderijn Luistert vond plaats!

Tijdens dit tafelgesprek gingen we met verschillende klanten het gesprek aan over hun traject binnen Flanderijn. Op deze manier kunnen (ex-)klanten meepraten en meedenken over hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Over Flanderijn Luistert

Flanderijn Luistert is het klantenpanel van Flanderijn. We zijn constant op zoek naar ideeën om klanten beter te helpen op het moment dat ze geconfronteerd worden met betalingsachterstanden en daarom is het klantenpanel in het leven geroepen. Al onze klanten kunnen deelnemen aan het klantenpanel en met ons meedenken door middel van onderzoeken. En nu dus ook tafelgesprekken!

Vanuit Flanderijn Luistert was al langer de ambitie om een tafelgesprek te organiseren zodat we klanten konden ontmoeten. Een aantal Flanderijn collega's zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest met het treffen van de voorbereidingen voor het tafelgesprek. Naast dat we het belangrijk vonden dat klanten konden meedenken over onze dienstverlening vonden we het ook belangrijk om in te gaan op zaken als: ervaren klanten onze dienstverlening zoals wij deze bedacht hebben, voelen zij zich gehoord en zitten wij als Flanderijn op de juiste weg?

Verloop van het tafelgesprek

Voor het tafelgesprek stond 1,5 uur gepland en werd geleid door Kees over de Vest, Trainer en Coach bij Pactis Vakopleidingen. Vanuit Flanderijn waren Marieke Boon, en Cristine Been aanwezig om inhoudelijke vragen te beantwoorden. In het programma stonden thema's als contact, hulpverlening en communicatie centraal.

De deelnemers hebben hun eigen ervaringen kunnen delen en waren daarin kritisch. Ze reageerden op elkaar en vulden elkaar aan, wat zorgde voor waardevolle feedback. Dat is voor ons heel fijn, want met deze feedback kunnen wij kijken hoe we de dienstverlening kunnen verbeteren!

Flanderijn Luistert sessie

Positieve reacties!

De deelnemers hebben positief gereageerd op het tafelgesprek en vonden het goed dat Flanderijn zoiets heeft georganiseerd. Het heeft hen een positief gevoel gegeven en zijn blij dat ze op deze wijze hun steentje hebben kunnen bijdragen.

Al met al is het eerste tafelgesprek goed verlopen! We hopen in de toekomst nog eens een tafelgesprek te organiseren zodat we met onze klanten in contact blijven en hun feedback kunnen aanhoren.

Meer weten over Flanderijn Luistert? Lees het hier.

Flanderijn Luistert