HET TEAM VAN HET FLANDERIJN KLANTENCONTACT ONDERSTEUNT BEDRIJVEN, OVERHEDEN EN ORGANISATIES IN HUN BETALINGSBEHEER EN BIJ HET INCASSEREN VAN OPENSTAANDE VORDERINGEN.

Recent is ons KCC verder uitgebreid om onze dienstverlening nog verder te kunnen verbeteren. Alle reden voor een bezoek aan het KCC, waar Mariette van Baaren, teammanager van het KCC, ons bijpraat over alle ontwikkelingen.

In de afgelopen jaren heeft Flanderijn zich ontwikkeld tot een full-service organisatie op het gebied van creditmanagement en administratieve ondersteuning, vertelt Mariette. Flanderijn heeft een groot en breed opdrachtgeversbestand. Veel van de opdrachtgevers zijn actief in het zogenaamde vaste lasten pakket zoals woningcorporaties, zorgverzekeraars, telecombedrijven en nutsbedrijven.

Daarnaast werken we ook voor veel MKB-bedrijven. Een aantal van deze opdrachtgevers ondersteunen we bij het dagelijkse contact met niet-betalende klanten. Daarnaast zorgen we voor de afwikkeling van veel van het contact, zoals telefoon, Messenger, webchat en videobellen met opdrachtgevers en klanten van Flanderijn.

In enkele maanden tijd zijn we gegroeid met zo’n 15 medewerkers. De uitbreiding van ons team betekende ook een verhuizing naar een volledig nieuw ingericht KCC met inspirerend uitzicht over Rotterdam.

Ruim 30000 inbound calls

Hier worden nu 60% van de eerstelijns klantencontacten, zoals ruim 30000 inbound calls per maand, voor alle Flanderijn vestigingen opgevangen. Hierbij geldt als uitgangspunt dat wij het klantencontact beter willen maken voor de klant, voor onze opdrachtgevers, voor derden en voor de medewerkers van Flanderijn. Door gebruik te maken van de nieuwste communicatietechnieken en veel aandacht te besteden aan opleidingen en trainingen boeken we uitstekende resultaten op het gebied van klantentevredenheid en bereikbaarheid.

Gemiddelde klantwaardering voor telefonisch bereikbaarheid is een 8.4 en een 8.7 voor de chat.

Mariette is dan ook trots op de resultaten die door het team van het KCC worden gerealiseerd. Met deze klantwaarderingen hebben het KCC ook in maart opnieuw laten zien dat onze dienstverlening wordt gewaardeerd.