Wanneer u er alles aan gedaan hebt om uw factuur te incasseren, maar reactie en betaling blijven uit, dan komt er een moment waarop u het besluit neemt om een incassopartner in te schakelen.

Voor veel organisaties is dit natuurlijk een laatste redmiddel aangezien u ervan uitgaat dat jouw klant netjes gaat betalen.

We zijn het meest succesvol als we zowel digitaal als telefonisch contact op kunnen nemen met de klant om een betalingsregeling te treffen. Om contactmomenten zo effectief mogelijk in te zetten, is het van belang dat we op voorhand weten of er tegenspraak is geweest of eerdere betalingsregelingen niet zijn nagekomen. Wanneer het een zakelijke vordering betreft, kan er ook nog een extra vergoeding zijn afgesproken bij te een late betaling. Dit staat dan vermeld in de Algemene Voorwaarden.

Wanneer het onverhoopt tot een gerechtelijke procedure komt, wil de rechter de overeenkomst inzien om de vordering toe te wijzen.

  • Overeenkomst met de klant (wetgeving ambtshalve toetsing)
  • Originele factuur voorzien van n.a.w. gegevens
  • Telefoonnummer (06-nummer gevalideerd)
  • E-mailadres (gevalideerd)
  • Indien consument: WIK-brief
  • Tegenspraak op de vordering
  • Eerder overeengekomen betaalafspraken
  • Algemene voorwaarden (betaalcondities)
  • Bankrekeninggegevens (consumenten)
  • Indien van toepassing: Bewindvoering (consumenten)

Het duurzaam oplossen van betalingsachterstanden is een win-win situatie voor klanten en opdrachtgevers van Flanderijn. Want wat betekent het voor u als opdrachtgever (schuldeiser) als klanten niet meer terugkeren in betalingsachterstand? Wat bespaart u dat aan kosten in uw eigen debiteurenproces en wat levert u een verlaging van de DSO op? Wilt u weten hoe wij dit doen? Laat u vrijblijvend informeren over de mogelijkheden. Flanderijn levert oplossingsgerichte en duurzame minnelijke- en gerechtelijke incassoprocessen.

Meer weten over onze incassoprocessen? Bekijk het hier.