inspirerende verhalen
Over onze campagne ‘Tot hier. En nu verder.’ hebben we bij Flanderijn mooie, inspirerende verhalen te vertellen. Op deze speciale campagnepagina hebben wij er een aantal voor u verzameld, welke wij graag met u delen.
KRISTIAN
T-MOBILE
'We won't stop until everyone is connected'. Dat is het motto van
T-Mobile, één van de grootste telecombedrijven in Nederland. Zij willen technologie ontwikkelen die bijdraagt aan het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. Net als Flanderijn zoeken zij met klanten naar een structurele oplossing.
Maike
partou
Als aanbieder van kwalitatief hoogwaardige kinderopvang vervullen wij een belangrijke maatschappelijke opdracht. Wij staan aan de wieg van tienduizenden kinderen en dragen bij aan een sociale, zelfbewuste en inclusieve nieuwe generatie. Wij kiezen bewust voor persoonlijk en vertrouwd contact.
FROUKJE
WONINGCORPORATIE DELTAWONEN
We benaderen bij deltaWonen huurders met een achterstallige betaling niet van achter het bureau, maar gaan er juist proactief naar toe. Het verhaal achter de huurachterstand is belangrijk! Dat willen we weten. Daarom willen wij in een vroeg stadium achter de voordeur komen.
ROBERT
HOGESCHOOL ROTTERDAM
Een goede balans vinden tussen commerciële doelstellingen en het leveren van een significante maatschappelijke bijdrage. Dat probeer ik mijn studenten in de opleiding 'Marketing of Social Business' mee te geven. Wij spraken Robert van der Laan over zijn rol als docent en over de campagne 'Tot hier. En nu verder'.
Yvonne
Budgetcoach Focus+Hulp
Na haar jarenlange schuldensituatie heeft Yvonne maar één doel: mensen die in dezelfde situatie zitten helpen. Daarom richtte ze in het voorjaar van 2023 haar eigen bedrijf Focus+Hulp op. Via deze weg biedt zij onder andere budgettering services voor personen die kampen met (problematische) schulden.
Nieuw!
Over onze campagne ‘Tot hier. En nu verder.’ hebben we mooie, inspirerende verhalen te vertellen. 18 van deze verhalen hebben speciaal voor u gebundeld in een uniek boekwerkje dat wij graag kosteloos toesturen.
Ja, stuur mij het boekwerkjeJOYCE
COÖrdinator INCASSO FLANDERIJN
In mijn rol als coördinator Incasso bij Flanderijn Amsterdam zie ik veel verschillende klantcasussen voorbij komen. Iedere klant heeft een eigen verhaal. En dat verhaal wil ik graag leren kennen. Alleen zo kan ik samen met de klant tot een haalbare (betaal)oplossing komen.
Marieke
Project manager sociale innovatie flanderijn
Als ik een advies geef aan een klant, dan is het belangrijk dat dit advies ook passend is bij zijn of haar situatie. Ik wil daarom altijd eerst (het verhaal van) de klant leren kennen. Vervolgens kom ik niet met een vastomlijnd advies, maar werk ik samen met de klant aan een route naar een mogelijke oplossing.
John
schuldhulpmaatje
Samen lukt 't. Dat is het credo van SchuldHulpMaatje, een vrijwilligersorganisatie die mensen wil helpen met (dreigende) financiële problemen. Naastenliefde is de basis en het evangelie van de inspiratiebron van SchuldHulpMaatje. Ieder mens verdient immers aandacht, zorg en ondersteuning.
ELENA
rECEPTIONISTE FLANDERIJN
De mens een gevoel van vertrouwen kunnen geven, dat neem ik mee vanuit mijn rol als Gastvrouw en Administratief Ondersteuner bij Het Klooster Oude Noorden in Rotterdam. Juist dat gevoel probeer ik ook bij Flanderijn over te brengen op de klanten, opdrachtgevers en uiteraard ook aan mijn collega's.
Rene
het Ondernemersklankbord (okb)
Het OKB is een vrijwilligersorganisatie die ondernemers begeleidt binnen het MKB in elke bedrijfsfase. Vaak spelen er problemen. Daarbij is het belangrijk dat een ondernemer zelf de samenwerking opzoekt en hiervoor openstaat. Dat ervaren zowel de incassospecialisten van Flanderijn als adviseurs van het OKB.
MONICA
COÖrdinator INCASSO FLANDERIJN
Ik probeer als taalambassadeur het belang van lezersgericht schrijven over te brengen op mijn collega's. Het is mijn doel dat we waar mogelijk op B1 niveau met onze klanten communiceren. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat klanten onze boodschap beter begrijpen.
Julia
kandidaat-gerechtsdeurwaarder BIJ FLANDERIJN
Doordat in de deurwaarderij veel aandacht wordt besteed aan de sociale kant, is het een vak dat uitstekend bij mij past. Sinds augustus 2022 is Julia door de rechtbank in Amsterdam beëdigd tot kandidaat-gerechtsdeurwaarder en volop bezig het mooie ambt van gerechtsdeurwaarder in de praktijk te leren kennen.
chris
kbvg
De rol van een deurwaarder is aan het veranderen. Ook vanuit de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) wordt daar aandacht aan besteed. In het kader van onze campagne 'Tot hier. en nu verder' vertelt Chris, Voorzitter van de KBvG, hoe zij als beroepsorganisatie hieraan (mee)bouwen.
Liza
KLANTMEDEWERKER INCASSO BIJ FLANDERIJN
Uit onderzoek blijkt dat 95% van de betalingsachterstanden niet moedwillig zijn ontstaan. Men wil best betalen maar soms lukt het gewoon even niet. Samen met de klant en de opdrachtgever proberen we problemen op te lossen en te bouwen aan een toekomst. Onze collega Liza vertelt hoe.
Vincent
casemanager bij Flanderijn
‘Door samenwerking te zoeken kan ik echt het verschil maken voor mijn klanten’. Want schulden oplossen en nieuwe problemen voorkomen doen we bij Flanderijn samen. Samen met onze klanten, opdrachtgevers en maatschappelijke organisaties.
RICHARD
PROCESCOÖrdinator INCASSO WOONBRON
Binnen vier jaar wil Woonbron naar nul huisontruimingen. Maar hoe gaat Woonbron als woningcorporatie om met huurachterstanden? En wat zijn de onderscheidende services die zij bieden om die ontruimingen te reduceren? Richard van Woonbron deelt met ons zijn visie.
HACI
KLANTMEDEWERKER INCASSO BIJ FLANDERIJN
Natuurlijk zijn we gerechtsdeurwaarder en zullen we de vordering voor onze opdrachtgever proberen te innen, maar het is vooral de manier waarop we dat doen die ons onderscheidt. Handelen vanuit een menselijk oogpunt is in mijn werk cruciaal. Juist dat laatste geeft mij veel voldoening!
stefan EN petra
TEAM VAN BESTENDIG VASTGOED
In onze campagne 'Tot hier. En nu verder.' staat niet alleen het thema samenwerking centraal, maar delen we ook regelmatig inspirerende verhalen van ondernemers die openstaan voor verandering. Deze keer maken we kennis met Stefan en Petra van Bestendig Vastgoed, waar de focus op verduurzaming ligt.
MILOU
kinderDAGVERBLIJF bommes
Bij Bommes kiezen we altijd voor een persoonlijke benadering. Zo spreken we met de ouders als het nodig is een betalingsregeling af. Soms is men in afwachting van een uitkering of hebben ze onverwachte andere uitgaven. Ook daar proberen wij dan rekening mee te houden.
Flanderijn in het nieuws
Michel in de LC (opiniestuk)
In de Leeuwarder Courant en de Telegraaf, geeft Michel van Leeuwen, gerechtsdeurwaarder en directielid van Flanderijn,zijn opinie op de huidige schuldenproblematiek en de verantwoordelijkheid die schuldeisers in deze tijd, zouden moeten nemen.
Marieke op Rijnmond
Volgens deurwaarder Marieke Boon beleven we nu de stilte voor de storm. "Wat ik vooral hoor is dat mensen zich op dit moment zorgen maken. De echte berg met schulden moet nog komen, dat duurt even." Met haar collega's bereidt ze zich nu al voor op dat scenario. Gelukkig is er vaak nog hulp mogelijk!
Sascha in het Algemeen Dagblad
Al in 2020 gaf Sascha Toppinga, gerechtsdeurwaarder bij Flanderijn Amsterdam, in het Algemeen Dagblad een kijkje achter de schermen. Een interessant artikel wat nu weer zeer actueel is en waarmee de lezer een uitstekend beeld krijgt van de bijzondere rol van de deurwaarder.