Direct naar de content Direct naar de footer

Ons kantoor is vandaag vanaf 16:30 gesloten en weer bereikbaar op zaterdagochtend. Bedankt voor uw begrip!

Een gevoel van vertrouwen geven

De mens een gevoel van vertrouwen kunnen geven, dat neem ik mee vanuit mijn rol als gastvrouw en administratief ondersteuner bij Het Klooster Oude Noorden in Rotterdam. Juist dat gevoel probeer ik ook bij Flanderijn over te brengen op de klanten, opdrachtgevers en uiteraard ook aan mijn collega's. 

Tot hier. En nu verder. campagne Elena

Ontmoet ELENA

"Ik wil iedereen een gevoel van vertrouwen geven''.

Elena is sinds 9 jaar vrijwilliger bij Het Klooster Oude Noorden in Rotterdam. Een bijzondere plek die in 2011 is opgericht en zich heeft ontwikkeld tot een Huis van de Wijk. Mijn eerste bezoek aan het Klooster voelde direct als een warm bad, vertelt Elena. Begin dit jaar ben ik gestart bij Flanderijn als receptioniste en ook hier werd ik met open armen ontvangen. Dat bijzondere gevoel van vertrouwen wil ik ook graag geven aan de klanten en opdrachtgevers die ik in mijn werk bij Flanderijn ontmoet.

Het Klooster Oude Noorden

Het Klooster Oude Noorden is in 2011 opgericht en heeft zich in 2016 ontwikkeld tot  een Huis van de Wijk. Het monumentale pand biedt onderdak aan vele welzijnsorganisaties en bewonersinitiatieven. Hier vindt men ruimte voor ontwikkeling, ontspanning, cultuur, werk en samenkomsten. Ook worden er verschillende workshops gegeven en kan men hier ook terecht met specifieke hulpvragen.

Benieuwd wat de mogelijkheden zijn binnen Het Klooster Oude Noorden? Bezoek dan hun website!

Ontmoet  Het Klooster Oude Noorden

Mijn eerste bezoek aan het Klooster voelde direct goed, vertelt Elena. Een gevoel alsof ik iedereen al jaren kende. Ik heb er als vrijwilliger veel geleerd en mooie vriendschappen gesloten.

Als Vrijwilliger verwelkomt Elena nog steeds regelmatig bezoekers en zorgt zij dat geboekte ruimtes gereed zijn voor gebruik.  Daarnaast is zij ook ondersteunend in de administratie. Zo vertelt Elena dat er verschillende mensen langskomen die door een taalbarrière brieven van de belastingdienst niet begrijpen. Die proberen we dan zo goed mogelijk te helpen. Maar ook oudere mensen die niet weten hoe ze bijvoorbeeld iets online moeten aanvragen, zijn bij ons van harte welkom. Hierin zien we dat die persoonlijke aanpak heel belangrijk is. 

Oplossingsgericht, respectvol en begripvol met mensen omgaan

Als Receptioniste bij Flanderijn heb ik iedere  dag contact met klanten, opdrachtgevers en leveranciers.  Ik zie veel overeenkomsten tussen Het Klooster Oude Noorden en Flanderijn. Zo staat bij beide organisaties de mens centraal. Ook speelt vertrouwen een belangrijke rol.

Beide organisatie kiezen voor een persoonlijke benadering en besteden veel aandacht aan het ondersteunen van mensen. Dat gebeurt op verschillende manieren en ook hier zie ik veel overeenkomsten, aldus Elena. Zoals Het Klooster Oude Noorden wekelijks mensen helpt met een taalbarrière, zie ik dat Flanderijn rekening houdt met de groep klanten die bepaalde zaken niet goed begrijpen, doordat ze bijvoorbeeld laaggeletterd zijn. Het verhaal van mijn collega, Monica, Coördinator Incasso & Taalambassadeur, over de speciale aanpak om het begrijpbaar te maken voor iedereen , inspireert mij enorm, vertelt Elena. 

Inspirerende verhalen uit de Flanderijn praktijk
Tot hier. En nu verder.

Het verhaal van Elena laat zien hoe belangrijk het is om zowel de klant, opdrachtgever en medewerkers een vertrouwd gevoel te geven. Daarin speelt de persoonlijke aanpak een grote rol. 

Het is dan ook niet voor niets dat juist die persoonlijke aanpak keer op keer terugkomt in onze campagne 'Tot hier. en nu verder. In deze campagne delen we verschillende verhalen zoals dat van deltaWonen. Hier vertelt Froukje hoe belangrijk het is het verhaal achter de huurachterstand te leren kennen. Meer inspirerende verhalen lezen?  Op onze campagnepagina delen wij naast het verhaal van deltaWonen nog 16 andere verhalen waarin vertrouwen centraal staat.