Direct naar de content Direct naar de footer

Wij ondervinden momenteel een iDEAL-storing. U kunt uw betaling ook overmaken naar rekeningnummer NL74INGB0693560134 met vermelding van uw dossiernummer als betalingskenmerk.

Werk jij bij een gerechtsdeurwaarder?

Mensen zijn vaak verrast als ik ze vertel dat ik al ruim 11 jaar één van de gezichten van Flanderijn ben, vertelt Joyce.

Joyce, Coördinator Incasso Flanderijn

In mijn rol als coördinator Incasso bij Flanderijn Amsterdam heb ik in de afgelopen jaren veel verschillende klantcasussen voorbij zien komen. 

Soms krijg ik te maken met vorderingen waarbij klanten wel kunnen, maar niet willen  betalen. Maar meestal  heeft een betalingsachterstand een andere reden. Iedere klant heeft een eigen verhaal.  En dat verhaal wil ik graag leren kennen. 

Joyce van Flanderijn

Vanuit verschillende perspectieven kijken naar schulden

Het is belangrijk dat er bij schulden vanuit meerdere perspectieven wordt gekeken en de samenwerking in de keten wordt gezocht. Door samen te werken kunnen wij als Flanderijn meer voor onze klanten betekenen. Een streven waar ook onze opdrachtgevers veel waarde aan hechten. Zo kunnen onnodige (incasso)kosten worden voorkomen en proberen we voor onze klanten weer perspectief te bieden.

Tot hier. En nu verder

Ook het bieden van perspectief staat centraal in onze nieuwe campagne 'Tot hier En nu verder'.  In deze campagne delen mijn collega's en ik ook een aantal inspirerende verhalen.  Verhalen uit de praktijk die laten zien dat er bij schulden veelal een oplossing mogelijk is. Ook onderstepen we met deze campagne het belang van samenwerking in de keten.  'Een goede samenwerking is in mijn ogen essentieel om  de schulden niet verder te laten oplopen', aldus Joyce. 

Ontdek onze campagne

Bij problematische schulden is extra aandacht nodig

Persoonlijk contact staat bij mij hoog in het vaandel. Dat is ook één van de redenen waarom we vaak huisbezoeken doen. Het is vooral de groep met problematische schulden waarvoor ik mij graag inzet.  Een groep klanten die om extra aandacht vraagt.

Geen enkele klantcasus is hetzelfde

Het is iedere keer opnieuw een uitdaging om samen met de klant en de opdrachtgever tot een haalbare (betaal)oplossing te komen. 'Zoals ik eerder al aangaf is geen enkele klantcasus hetzelfde. Dat maakt het soms best lastig om tot de kern van het probleem te komen. Daarom ga ik altijd zorgvuldig te werk om de beste oplossing te kunnen realiseren', vertelt Joyce.  

Hoe ik dat doe? Allereerst kijk ik naar de financiële situatie van de klant; wat komt er  binnen en wat gaat eruit? En welke andere verplichtingen zijn er? Op basis van deze informatie maak ik dan samen met mijn team een plan hoe we gaan incasseren. 

Laagdrempelig communiceren

Ook besteden we extra aandacht aan de wijze van communicatie. Deze moet laagdrempelig zijn. Zo worden  brieven voor onze klanten op taalniveau B1 geschreven en spreken we binnen mijn team verschillende talen. En men kan op verschillende wijze contact met ons zoeken. Whatsapp is daar één van. Zo bereiken we zoveel mogelijk mensen. 

Joyce van Flanderijn voor tot hier. en nu verder.

Samen met mijn netwerk op zoek naar  een oplossing

Helaas lukt het niet altijd, ondanks alle inspanningen, om tot een haalbare betaaloplossing te komen. Bijvoorbeeld als de schuldenproblematiek groter is dan er in eerste instantie bekend werd gemaakt. Extra hulp en ondersteuning zijn dan nodig. En dan kom ik in beeld, vertelt Joyce. 

Gelukkig beschikken we bij Flanderijn over een groot netwerk en werken we met verschillende organisaties, overheden en bedrijven samen. Dat doen we bijvoorbeeld ook met de gemeente Amsterdam, waarmee ik samen met mijn collega Sascha,  (gerechtsdeurwaarder), goede contacten onderhoud. 

 

Betrokken

Daarnaast zijn we als Flanderijn ook betrokken bij verschillende maatschappelijke initiatieven, zoals bijvoorbeeld het Schuldenknooppunt en Geldfit. Wij brengen klanten hiermee in contact zodat er vanuit meerdere kanten hulp kan worden geboden. Zo werken we lokaal ook samen met Humanitas.  Dat ook deze samenwerking een positieve impuls kan geven vertelt het inspirerende verhaal van Vincent, casemanager bij Flanderijn. 

Ontmoet Vincent

Welkom bij Flanderijn Amsterdam

Ontdek de services van Flanderijn voor ondernemers in de regio Amsterdam

Amsterdam en Flanderijn, een succesvolle combinatie

Flanderijn is ook al vele jaren in Amsterdam gevestigd! Vanuit ons kantoor aan de A10 bieden Joyce en haar collega's  incasso- en deurwaarderservices voor ondernemers uit Amsterdam en omstreken. En dat doen we met heel veel plezier en succes! Bent u ondernemer of actief in het maatschappelijke werkveld en  benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bekijk dan de nieuwe infopagina van Flanderijn Amsterdam.

Ontdek Flanderijn Amsterdam