Telefonisch contact met klanten die betaalproblemen hebben, is uitdagend, boeiend en belangrijk.

En na het volgen van onze Zoom-workshop zijn uw medewerkers enthousiast, gepast gretig, snappen zij dat empathie en doelgerichtheid elkaar kunnen versterken. De B-to-B-markt en de B-to-C-markt zijn volop in ontwikkeling. De economie verandert razendsnel en o.a. digitale ontwikkelingen zorgen voor disruptie. In de samenleving blijft het armoedevraagstuk volop in de aandacht staan en regelgevers stellen steeds meer eisen aan de kwaliteit van het contact met klanten. Ontdek de juiste mindset die past bij debiteurenbeheer en klantcontact in 2024. Oefen met eenvoudige gesprekstechnieken. Hou de regie in gesprekken. Stuur aan op betaling en krijg snel alle relevante informatie. Durf te werken aan de kwaliteit van het contact met de klant en verbeter de relatie.

Kenmerken

Tijdsduur dag
TypeVaardigheidstraining
Bestemd voor o.a.Incassomedewerkers, Medewerkers debiteurenbeheer
Data, tijd, locatie
Investering€ 495 Bij 1 aanmelding. bij twee aanmeldingen € 425 per persoon, bij drie of meer aanmeldingen € 395 per persoon.

Programma

  • De juiste mindset (gedachten, waarden en overtuigingen voor een effectief incassogesprek)
  • Incassovaardigheden (welke vaardigheden zet je in, op welk moment)
  • Incasso-gesprekmodel (een heldere structuur die houvast geeft in elk gesprek)
  • Doelbewust incasseren (het eerste doel is samen kijken naar een gepaste betaaloplossing, vervolgens kijken we hoe we de klant binnen alle kaders gepast verder kunnen helpen)
  • Voorbeeldgesprekken en oefenen met elkaar
  • Kortere en effectievere gesprekken
  • Betere betaalafspraken
  • Meer informatie uit een gesprek
  • Tevreden over elk gesprek

Leerdoelen


De Trainer

Kees over de Vest

Ik werk als senior trainer en coach. Na een carrière in de advocatuur heb ik mij de laatste jaren ontwikkeld tot specialist in training en coaching op het gebied van incasso, debiteurenbeheer en communicatie. Zo  zorg ik voor verbinding tussen incasso-creditmanagement en het juridische. Mijn motto is: ook in een professionele context kan leren leuk zijn, en pas als mensen zich veilig en vertrouwd voelen, stellen zij zich open om te leren.


Incompany- en maatwerktrainingen

Deze opleiding kunnen we ook aanpassen aan uw specifieke wensen of bij u op locatie. Zo krijgt u of uw medewerkers precies de training die aansluit bij uw wensen of situatie.

Bekijk hier alle mogelijkheden